22. april 2017 at 19:15 | Luan |  Books - reviews

Každopádne, pred pár dňami som dočítala knihu z mojej obľúbenej série - Krásni mŕtvi -, a dnes sa s vami chcem podeliť s mojím názorom na poslednú, teda štvrtú, knihu série.

Názov: Phoenix
Autor: Eden Maguire
Séria: Krásni a mŕtvi (4/4 dielov)
Počet strán: 280
Väzba: mäkká

O knihe: Jonas, Arizona, Summer - všetkým trom mŕtvym spolužiakom pomohla Darina vyriešiť tajomstvo ich smrti, aby ich duše mohli odísť na večnosť v pokoji. Teraz je na rade ten posledný a najdôležitejší: Krásny mŕtvy Phoenix, Darinin chlapec, jej najväčšia láska. Bol dobodaný v bitke na benzínke. Kto je jeho vrah? Darina vie, že mu musí pomôcť. Ale tiež vie, že tentoraz sa s ním rozlúči navždy. Čas beží, Darinu opúšťajú sily, nenachádza u nikoho pomoc, dokonca samotný Phoenix akoby nechcel spoznať pravdu. Porazí láska smrť?

Môj názor: Od začiatku knihy som vedela, čo sa stane na konci. Vedela som to, pretože to tak bolo aj v predošlých knihách. Darina sa vráti v čase, aby objasnila záhadu Phoenixovej vraždy - rovnako, ako to urobila aj pri Jonasovi, Arizone a Summer. To cestovanie v čase vždy ostáva ako posledná možnosť, ak Darina a Krásni mŕtvi nenájdu vinníka. Pri prvej knihe to bolo ešte fajn, ale keď sa to začalo opakovať v nasledujúcich... prišlo mi to také nedotiahnuté. Darina a Krásni mŕtvi to predsa mohli urobiť na začiatku a netrápiť sa s hľadaním odpovedí. Čo sa mi na príbehu páčilo, bolo to, že autorka nám priblížila život Huntera a odhalila jednu prekvapujúcu skutočnosť súvisiacu s ním. Huntera som si postupom času celkom obľúbila, aj keď spočiatku sa zdá chladný a neprístupný - vlastne ako ja, kým sa vám neotvorím a nespoznáte moje pravé ja. Na knihe oceňujem aj to, že bola malá a vziať si ju so sebou a čítať ju som mohla prakticky všade. Mäkkú väzbu síce nepreferujem, ale ak je dobrá kniha, nezáleží na tom. Taktiež sa mi pozdávala obálka knihy - ako aj na predošlých dieloch série. (Poznámka: vzadu na knihe sú autori fotografií... len taká malá zaujímavosť. Ja sama som si to najskôr nevšimla.) Ohľadom vraha Phoenixa - pri pouličnej bitke sa niečo také dalo čakať, ale aj tak sa mi to... akosi nepozdávalo. Avšak knihu, aj napriek jej malému rozsahu, hodnotím kladne. Ak máte radi príbehy spojené so smrťou a tajomstvami, určite po nej siahnite.

Zhrnutie hodnotenia: 4/5 bodov

Luan

Be the first one to judge this article.